Poszukując przestrzeni biurowej do wynajęcia, poza lokalizacją oraz warunkami technicznymi biurowca, warto zwrócić uwagę na jeszcze inne istotne elementy, które będą miały wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszej firmy.

 

Infrastruktura

 

Jak już wcześniej wspominaliśmy, dobra lokalizacja biurowca ma duże znaczenie, jednak równie ważna jest infrastruktura zarówno całego biurowca, jak i naszego przyszłego biura. Przed wynajęciem powierzchni biurowej warto przyjrzeć się strukturze okablowania teleinformatycznego i zastanowić, czy odpowiada ono naszym potrzebom — czy będzie możliwe zainstalowanie kilku niezależnych linii telefonicznych, oraz czy będzie możliwość podłączenia szybkiego internetu? W zależności od charakteru świadczonych przez naszą formę usług warto również zwrócić uwagę na to, czy zapewniono wygodny dostęp do naszego lokalu osobom niepełnosprawnym. Istotną częścią infrastruktury są także dobrze rozplanowane pomieszczenia socjalne i toaleta. Miejsce, w którym można przygotować proste posiłki, to wygoda i oszczędność czasu nie tylko dla pracowników, ale daje to również możliwość zaproponowania klientowi herbaty lub kawy.

Koszty wynajmu biura

Poszukując biura na wynajem, powinniśmy wybierać biurowce zarówno najatrakcyjniejsze wizualnie, jak i funkcjonalnie. Warto też pamiętać o tym,  że jeśli naszą firmę odwiedzają klienci, to powinna być ona zlokalizowana w miejscu, do którego będą mieć oni łatwy dojazd. Dobra struktura komunikacyjna jest również ważna z punktu widzenia naszych pracowników. Dlatego wynajmowane przez nas biuro powinno znajdować się w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej oraz zapewniać parking dla pracowników i klientów firmy. Dobrym pomysłem jest wynajęcie powierzchni biurowej w rozwijającym się business parku, w którym nowoczesne biurowce zapewniają wysoki standard wykończenia budynków oraz rozbudowaną infrastrukturę. Tego typu business parki stają się w niedługim czasie rozpoznawalną oraz prestiżową lokalizacją, na czym możemy tylko zyskać, jeśli wynajmiemy tam biuro.