Sala konferencyjna to pomieszczenie, które przeznaczone jest do organizacji spotkań formalnych. Odbywają się w niej nie tylko konferencje, ale także narady zarządów, rozmowy handlowe, sympozja czy szkolenia. Funkcjonalna sala konferencyjna musi być wyposażona w nowoczesny sprzęt techniczny i audiowizualny, aby sprostać wysokim wymaganiom użytkowników biznesowych. Rola i znaczenie centrów konferencyjnych sukcesywnie wzrasta od lat 60. ubiegłego wieku. Współcześnie są one uważane za absolutne must have każdego nowoczesnego biurowca. Czym powinny się charakteryzować? (więcej…)

Wynajem powierzchni biurowej to rozwiązanie coraz chętniej praktykowane przez przedsiębiorców. Niewątpliwą korzyścią z oferty wynajmu są mniejsze nakłady finansowe, co ma szczególnie duże znaczenie na początku prowadzenia działalności gospodarczej. Nowoczesne kompleksy biurowe są w pełni funkcjonalne, estetyczne i projektowane zgodnie z zasadami ergonomii. Dostęp do mediów, parkingu i zaplecza technicznego to kolejne zalety z wynajmu biura. Sprawdźmy, jak kształtują się koszta takiej usługi? (więcej…)

Współczesne budynki biurowe aspirują do miana idealnego miejsca pracy, które pozytywnie oddziałuje na pracowników i kształtuje ich nastawienie. Spędzają oni w biurze większość dnia, wykonując pracę umysłową, która wymaga odpowiednich warunków. Nowoczesne obiekty biurowe muszą być funkcjonalne, czyli elastyczne i mobilne. Powinny umożliwiać łączenie obowiązków zawodowych z odpoczynkiem, a zastosowane rozwiązania architektoniczne muszą opierać się na indywidualnym podejściu do potrzeb pracownika i korespondować z upodobaniami młodego pokolenia.

 

Funkcjonalna przestrzeń biurowa czyli jaka?

Obecnie projektowane przestrzenie biurowe charakteryzują się wysokim poziomem funkcjonalności, która zależy od umiejętnego dostosowania się do zmieniającej się kultury pracy. Przestrzeń biurowa musi motywować, rozbudzać kreatywność, pozwalać na relaks i umożliwiać nawiązywanie relacji międzyludzkich. Młodzi pracownicy coraz częściej pracują w trybie mobilnym, często przemieszczając się. Definicja tradycyjnych miejsc pracy zmienia się, a przestrzeń biurowa staje otwarta. Open space sprzyja współdziałaniu i realizacji projektów grupowych, tak bardzo cenionych przez współczesnych pracodawców. Funkcjonalne budynki biurowe coraz częściej projektowane są zgodnie z zasadą strefowości. Koncepcja strefowa opiera się na wykonywaniu określonych czynności w przystosowanych do tego strefach.

Podział biura na strefy, czyli activity based working to rozwiązanie zyskujące na popularności. Jego ideą jest multizadaniowość, współdzielenie miejsc pracy, wymiana wiedzy i integracja pracownicza. W obiekcie biurowym wydziela się osobne strefy do spotkań towarzyskich, rozmów biznesowych czy przeprowadzania konferencji. Elastyczność aranżacji powierzchni biurowej zależy w znacznym stopniu od bryły budynku. Najbardziej funkcjonalne z nich mają kształt kwadratu atrialnego lub litery H. Najbardziej efektywne wykorzystanie powierzchni jest możliwe w budynkach, które mają od 2 do 4 pięter.

 

Czego nie może zabraknąć w funkcjonalnym biurowcu?

Funkcjonalność obiektów biurowych zależy przede wszystkim od ich architektonicznego rozplanowania. Wiemy już, że otwarte przestrzenie są dużo bardziej efektywne niż biura komórkowe oraz, że nowoczesne biura są podzielone na strefy. Warto zdawać sobie przy tym sprawę, że funkcjonalne biuro musi zaspokajać wszystkie potrzeby pracowników. Z tego powodu w przestrzeni biurowej coraz częściej wydziela się strefy relaksu, czyli chillout room oraz osobną przestrzeń do spożywania posiłków czyli eat and meet. W obszarach socjalnych należy uwzględnić strefę intymną. W biurze musi zostać wydzielone miejsce zarówno do pracy indywidualnej jak również zbiorowej, a także pomieszczenia do organizowania zebrań pracowniczych i spotkań biznesowych. Ważne są przestrzenie do pracy krótkotrwałej, szkoleń i spotkań nieformalnych. Osobne miejsce powinny zajmować archiwa i przestrzenie druku. Istotna jest również strefa recepcji, pełniąca funkcję reprezentacyjną i stanowiąca zasadnicze narzędzie budowania wizerunku firmy. Poszczególne strefy mogą być od siebie oddzielone praktycznymi panelami akustycznymi lub mobilnymi izolatorami.

To jednak nie wszystkie cechy, wpływające na funkcjonalność obiektów biurowych. Na wygodę ich użytkowania niewątpliwie wpływa również dobra lokalizacja, czyli bezproblemowy dojazd i połączenie z głównymi drogami. Biuro musi posiadać odpowiednio duży parking oraz rozsądnie zaprojektowane ciągi komunikacyjne. Układ korytarzy nie powinien być skomplikowany i musi umożliwiać szybkie dotarcie do każdej strefy biura. Wewnętrzne trakty komunikacyjne powinny zajmować około 15%-20% powierzchni. Budynek powinien być odpowiednio zorientowany względem stron świata, posiadać optymalną ilość otworów okiennych i być efektywny energetycznie. Liczbę wind należy dostosować do ilości pracowników, podobnie jak ilość toalet. Zgodnie z wytycznymi BHP, w obiektach biurowych jedna umywalka powinna przypadać na 20 osób. Na koniec należy pamiętać o prawidłowym rozplanowaniu instalacji wewnętrznych.

Poszukiwanie odpowiedniego lokalu biurowego do wynajęcia zawsze wiąże się ze stresem i mnóstwem formalności. Dlatego warto korzystać z usług biura nieruchomości przy poszukiwaniu odpowiedniej powierzchni biurowej. (więcej…)

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, gdzie zorganizować siedzibę swojej firmy. Większość szefów chce mieć naprawdę nowoczesne biuro, do którego z poczuciem dumy będą mogli zapraszać swoich klientów. Taki biura oferują business parki budowane w wielkich miastach. Czym one są? (więcej…)

Niejednokrotnie w biurze spędza się więcej czasu niż we własnym domu. Dotyczy to przede wszystkim właścicieli firm. Jednak nie tylko z tego powodu znalezienie dobrego biura do wynajęcia ma tak duże znaczenie – biuro to w końcu wizytówka firmy. Od niego w dużej mierze zależy to, jaka będzie efektywność pracy i ocena firmy ze strony potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych. (więcej…)

Coraz większą popularnością  wśród firm poszukujących przestrzeni biurowej cieszą się obecnie kompleksy biurowe, które zapewniają otoczenie wspierające biznes. Chodzi nie tylko o nowoczesne rozwiązania w biurowcach, ale także wykorzystanie potencjału terenu otaczającego budynek. (więcej…)

Wynajem lokalu biurowego to ważny etap w życiu firmy. Wynika on często z rozwoju naszej firmy i wzrastającej liczby pracowników. To także kwestia prestiżu – dobrze zlokalizowana, reprezentacyjna siedziba firmy podnosi zaufanie klientów. Niezależnie od przyczyn, dokonując wyboru przestrzeni biurowej, warto zwrócić uwagę na parę kwestii. (więcej…)

Wybór odpowiedniego lokalu użytkowego często decyduje o sukcesie lub porażce przedsięwzięcia. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, by nasz wybór był korzystny? (więcej…)

Wynajmując pomieszczenia biurowe, warto pamiętać, że ważna jest nie tylko aranżacja biura, ale projekt i wykonanie całego biurowca. Aby można było powiedzieć o biurowcu, że jest nowoczesny, to powinien on posiadać pewne cechy. Na co zwrócić uwagę, by wybrać najlepsze biuro dla naszej firmy? (więcej…)